
به گزارش «یدکی مارکتز»، شل قدم بعدی را برای توسعه پیشنهاد غیرسوختی خود بر میدارد زیرا برند «کافهشِل» را راهاندازی کرده است. یک کافه جدید با مفهوم غذایی خاص که خدمات قهوه و باریستا ارائه میدهد. از اواسط ماه اوت، «کافهشِل» در 237 ایستگاه شل در لهستان و بازارهای منتخب اروپا در دسترس است. البته طی ماههای آینده در نقاط بیشتری از دنیا کافه شل افتتاح میشود. الکساندر کولیکین، مدیر بخش خردهفروشی شل گفت: «معرفی «کافهشِل» مرحله جدیدی را در توسعه نام تجاری شل نشان میدهد و تعهد ما به توسعه شبکه و بهبود پیشنهاد را ثابت میکند. هدف ما ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان است». به عنوان بخشی از استراتژی توسعه این برند، این یک هدف بلندپروازانه است زیرا بر اساس این هدفگذاری تا سال 2025 نیمی از سود این شرکت صرف محصولات و خدمات غیرسوختی میشود. قرار است ایستگاههای شل به نقاط چندمنظوره تبدیل شوند که به مشتریان امکان دسترسی به بسیاری از مسائل را در یک مکان ارائه میکنند. علاوه بر سوختگیری خودرو با سوخت Shell V-Power با کیفیت بالا یا امتحان کردن محصولات ارائه شده همچون غذا، میتوانید یک بسته پستی DHL را در بیش از 250 ایستگاه ارسال یا از قفسههای بسته InPost در 130 ایستگاه استفاده کنید. همچنین در مکانهای منتخب دوش و لباسشویی برای رانندگان کامیون یا والدین، محل بازی کودکان و میز تعویض وجود دارد. نظرسنجی شل با بیش از 10 هزار مشتری در پنج کشور اروپایی نشان داد قهوه یکی از دلایل اصلی توقف در ایستگاههای شل در برخی بازارهای اروپایی است. تغییرات در روند حرکت این برند نشان میدهد مشتریان به احتمال زیاد به دنبال مزایا و راحتی بیشتر در ایستگاهها هستند. بنابراین این شرکت تصمیم گرفت با معرفی برند «کافهشِل» از تجربه خود در زمینه فروش قهوه استفاده کند و آن را گسترش دهد. بر اساس مطالعه SW Research که به نمایندگی از شل لهستان انجام شده است، 86درصد پاسخدهندگان هر روز و 26درصد نیز سه قهوه در روز مینوشند. همچنین 40درصد پاسخدهندگان این نوشیدنی را صبحها بین ساعت 6.00 تا 10.00 مینوشند. جالب اینجاست که 80درصد دوستداران قهوه سیاه «در شهر» مینوشند که از این میان 41درصد آن را از پمپ بنزین میخرند و 46درصد از پاسخدهندگان نیز اذعان دارند به این منظور حداقل هفتهای یک بار از پمپبنزینها عبور میکنند. پیامد این واقعیت آن است که پمپبنزینها؛ کافهها و پیشنهادهای غذایی خود را گسترش میدهند و برندهای جدید قهوه را معرفی میکنند. به خصوص که کیفیت برای مشتریان اهمیت پیدا میکند. برای 78درصد پاسخدهندگان مهمترین عامل در ارزیابی کیفیت قهوه؛ عطر و طعم، برای 76درصد طعم و برای 37درصد نوع آن است. «کافهشِل» صرفا ارائهدهنده قهوه درجه یک نیست. این شعبات یک خواربارفروشی نیز به حساب میآیند که با پیشنهاد ویژهای که شامل کروسان و ساندویچهای برند شل است، همراه شدهاند. فضای داخلی پمپبنزینهای شل در حال تغییر است. محیط کافه، استراحت و راحتی را قبل از سفر برای مشتریان فراهم میکند.