
به گزارش «یدکی مارکتز»، رنو از فرانسه و جیلی از چین اعلام کردند بهطور مشترک برای بازارهای چین و کرهجنوبی خودروهای بنزینی-برقی تولید میکنند و در چین سال گذشته 25 میلیون دستگاه خودرو خریداری شد و شرکت رنویی که سال گذشته از جوینتونچر چینی خود با شرکت دانگفنگ خارج شده بود، میگوید سفارشهایی را دریافت کرده است که میخواهد دوباره به بزرگترین بازار خودرو دنیا بازگردد. رنو با استفاده از سامانه هیبریدی جدیدی که جیلی طراحی کرده، قرار است خودروهایی درچین تولید کند که با برند رنو فروخته خواهند شد. هنوز جزئیات دیگری درباره تولید این خودرو بنزینی-برقی منتشر نشده است. این نخستین اقدام رنوی چین است که بعد از انتصاب ویمینگ سوه Weiming Soh بهعنوان مدیرعاملی رنو چین صورت میپذیرد. ویمینگ سوه پیش از این سمت، یکی از مدیران ارشد فولکسواگن در چین بود. در کرهجنوبی، جایی که رنو با سامسونگ جوینتونچر یا سرمایهگذاری مشترک دارد، این امکان بهوجود آمده است که فناوریهای جدید جیلی درمحصولات رنو بهکار گرفته شود؛ ضمن آنکه امکان حضور در سایر بازارهای آسیایی نیز بررسی و اجرا خواهد شد. اکثر خودروسازان بهویژه خودروسازان آسیایی و از جمله تویوتا، هنوز اعتقاد دارند که در دوران گذار از خودروهای بنزینی بهبرقی، امکان بهرهبرداری از خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی فراهم است و این فرآیند بهزمان بیشتری نیاز دارد. زیرا این نوع خودروها با بهینهسازی مصرف سوخت، هنوز امکان پاس کردن استانداردهای سختگیرانه آلایندگی را دارند.