
به گزارش «یدکی مارکتز»،هانکوک بهعنوان یکی از تولیدکنندگان برتر تایر نتایج مالی شرکت خود در سال 2021 را با فروش جهانی 1.806 تریلیون کرون (1.336 میلیون یورو) و سود عملیاتی 187میلیارد کرون (138 میلیون یورو) اعلام کرد. هانکوکتایر سهماه خوبی را با فروش و سود عملیاتی با رشد 32.4 درصد نسبت به سه ماه قبل، 167.1درصد بهصورت سالانه و 11.7 نسبتبه سه ماهه مشابه سال قبل افزایش داد. بهطور خاص فروش تایرهای تامیننیاز کارخانههای خودروساز (OE) و تایرهای جایگزین (RE) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. علاوهبر این فروش جهانی تایرهای 18اینچی و بالاتر 38درصد از کل فروش تایر خودروهای سواری و کامیونهای سبک را به خود اختصاص داده است که 5.4 درصد افزایش در سال را نشان میدهد. فعالیت هانکوکتایر از نیمهدوم سال گذشته همچنان در بازار اصلی ازجمله اروپا، آمریکایشمالی و چین افزایش فروش را نشان میدهد. به طور خاص، در این سه ماه بهبود تقاضای بازار در اروپا و ایالاتمتحده به ثبت رسیده است. این شرکت شاهد افزایش 6درصدی در فروش 18اینچیها و سایزهای بالاتر همراه با افزایش چشمگیر تقاضا برای تایرهای OE و RE در اروپا بود. درباره بازار ایالاتمتحده فروش تایرهای با ابعاد بالا چه از نوع OE و چه RE رشد سالانه قابلتوجهی را با سرعتی بیش از متوسط بازیابی تقاضای بازار نشان داد. چین نیز افزایش شدید فروش تایر شاسیبلندها را با ثبت 8درصد در سال ثبت کرد که منجر به ثبات در فروش و تشویق ادامه رشد از لحاظ کیفی و کمی شد. ازسویدیگر هانکوکتایر پیشتازی خود را به عنوان یک برند برتر در تامین نیاز خودروهای برقی (EV) و خودروهای با عملکرد بالا تقویت کرده است. بهتازگی هانکوک اعلام کرد مدل Ventus S1 evo3 ev را به اولین شاسیبلند تمامبرقی فولکسواگن به نام ID.4 و نخستین خودرو اسپرت تمامالکتریکی آئودی به نام e-Tron GT ارائه کرده است. علاوهبر تامین OE این شرکت سری Kinergy ev را برای یکتور بینالمللی که در ماه ژوئیه آغاز شد و برای طی مسافتی بیشاز 36هزار مایل «۵۸ هزار کیلومتر» توسط ID.4 در سراسر 48 ایالت همجوار ایالاتمتحده آغاز شد، تامین کرد. در مورد بازار خودروهای با عملکرد بالا هانکوک در ماه جولای اعلام کرد که این شرکت BMW X3 M و X4 M را با Ventus S1 evo Z مجهز کرده، این تایر بهطور خاص برای بخش فوق العاده سطح بالای بازار برای استفاده در خودروهای اسپرت خاص طراحی شده است. هانکوک تایر که به دنبال دستیابی به هدف فروش 7 تریلیون کرون در سال 2021 است، در ادامه مسیر سال جاری بر اطمینان از شتاب بیشتر رشد فروش تایرهای اینچبالای خود در بازارهای اصلی تمرکز خواهد کرد و در نیمه دوم سال جاری نیز به توسعه مشارکت OE با خودروسازان برتر جهانی ادامه میدهد؛ همچنین به رشد بخش تایرهای خودروهای برقی بهعنوان یکی از بخشهای اصلی اصرار خواهد داشت درحالیکه به طور مداوم برای رشد کمی و کیفی محصولات از طریق بهینهسازی استراتژیهای توزیع متناسب با هر منطقه حرکت خواهد کرد.