
به گزارش «یدکی مارکتز»، نمایشگاه خودروی لسآنجلس، هر ساله از اواسط تا اواخر ماه نوامبر در مرکز نمایشگاههای این شهر برگزار میشود. نمایشگاه لسآنجلس مورد تایید سازمان بینالمللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) است و همچنین توسط انجمن فروشندگان خودروهای جدید لسآنجلس حمایت میشود. هر ساله این نمایشگاه ده روزه در فضایی به مساحت 71 هزار متر مربع به عرضه جدیدترین محصولات نقلیه موتوری از سراسر جهان میپردازد. در سال 2014 نمایشگاه لس آنجلس به رکورد رونمایی 65 خودوری جدید از سراسر جهان دست پیدا کرد.
نمایشگاه خودروی لسآنجلس از برنامهریزی معینی برخودار است که هر سال تکرار میشود. براساس این برنامهریزی اولین رخداد نمایشگاه یک رخداد خیریه است که شامگاه پنجشنبه و قبل از افتتاحیه رسمی نمایشگاه در روز بعد، خودروهای نمایشگاه در آن به طور خصوصی به نمایش گذاشته میشوند. تمام عواید جمعآوری شده در این رخداد صرف برنامههای آموزش موسیقی به جوانان میشود.
در این نمایش سه روز هم به نام «روزهای مطبوعات و داد و ستد» نامگذاری شده است که در آن متخصصان و کارشناسان صنعت خودرو کنفرانسهایی را درباره آینده صنعت خودرو و وسایل نقلیه موتوری برگزار میکنند. به علاوه در این روزها به پاکترین خودروی که کمترین آلایندگی را دارد جایزهای اعطا میشود.
در این روزها همچنین کمیتهای به داوری کانسپتهای جدیدی میپردازد که توسط استودیوهای طراحی مختلف از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت یافتهاند؛ در پایان کانسپت برگزیده توسط داوران و همچنین کانسپت مورد علاقه مردم معرفی میشوند. اهالی رسانه در این سه روز به تست جدیدترین فناوریهای عرضه شده و پاک میپردازند. نمایشگاه خودروی امسال از 30 نوامبر تا 9 دسامبر (9 آذر تا 18 آذر) برگزار میشود.
بامو Z4 M40i
معرفی رسانهای Z4 رودستر اخیرا در کشور پرتغال صورت گرفت و حالا این خودروی اولین حضور نمایشگاهیاش را در لسآنجلس تجربه میکند. در این رویداد علاقهمندان میتوانند از نزدیک جدیدترین محصول رودستر بامو را مشاهده کنند.
بامو به غیر از نسخه M پرفورمنس این خودرو دو نسخه sDrive20i و sDrive30i را نیز عرضه کرده است. هر سه مدل این خودرو در اروپا و آمریکا عرضه خواهند شد. نکته قابل توجه این است که ضعیفترین نسخه Z4 در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد.
نسخه M40i از پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر خطی استفاده میکند که مجموعا ۳ لیتر ظرفیت دارد و در نسخه بازار ایالاتمتحده ۳۸۲ اسببخار تولید میکند. همین موتور در نسخه بازار اروپا ۴۷ اسببخار کمتر تولید میکند تا با استانداردهای آلایندگی این منطقه همخوانی داشته باشد.
نسخه نهایی بیتل
با عرضه نسخه نهایی «Final Edition» فولکسواگن بیتل در نمایشگاه خودرو لسآنجلس، این گروه خودروسازی فعلا با این مدل خداحافظی خواهد کرد. نسخه نهایی بیتل در دو نسخه سقفدار و بدون سقف عرضه میشود که بیشتر آنها برای عرضه در بازار ایالاتمتحده درنظر گرفته شدهاند. البته تغییرات ظاهری در بیتل نسخه نهایی از نسخه آخرین یا (Última Edición) بیتل اولیه که در سال ۲۰۰۳ عرضه شده بود الهام گرفته است.
مشتریان این خودرو امکان انتخاب بین دو رنگ مشکی سافاری و آبی سنگشور را برای بدنه این خودرو را دارند. هر دو این رنگها در نسخه آخرین بیتل سال ۲۰۰۳ نیز عرضه شده بودند.
نسخه GTS از مازراتی لوانته
گروه فیات-کرایسلر در روزهای اخیر نسخه GTS شاسیبلند لوانته را معرفی کرده تا نشان دهد هنوز برنامههای زیادی برای برند مازراتی دارد. این خودرو که قرار است قویترین نسخه از لوانته باشد از پیشرانه تویین توربو هشت سیلندر ویشکل ۳.۸ لیتری استفاده میکند که توان نهایی آن ۵۴۲ اسببخار است و گشتاورش به ۷۳۰ نیوتنمتر میرسد.
این پیشرانه به گیربکس هشت سرعته متصل شده که با انتقال نیرو به هر چهار چرخ لوانته باعث میشود ظرف چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. سرعت گیری نسخه GTS از این خودرو تا ۲۹۱ کیلومتربرساعت ادامه پیدا میکند. در نمای ظاهری این خودرو نیز تغییراتی رخ داده است.
فیسلیفت فیات 500X
فیات برای عرضه نسخه فیسلیفت میان نسلی از کراساوور 500X ترجیح داد تا آخرین ماه پائیز صبر کند و عرضه این خودرو را همزمان با نمایشگاه خودرو لسآنجلس آغاز کند.
در نسخه فیسلیفت هر دو پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو و ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی این خودرو حذف شده و به جای آنها این خودرو فقط با پیشرانه جدید ۱.۳ لیتر مولتیایر عرضه میشود که توان برابری با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی دارد که ۱۷۷ اسببخار داشت، البته گشتاور این موتور جدید ۴۷ نیوتنمتر از پیشرانههای قبلی بیشتر است. نسخه فیسلیفت از فیات ۵۰۰ ایکس به صورت استاندارد مجهز به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک شده است.
هیوندای پالاسید
بازار ایالاتمتحده به نوعی درحال تغییر است که هر روز تقاضای بیشتری برای شاسیبلندها در آن به وجود میآید. هیوندای نیز در واکنش به این تقاضا شاسیبلند فولسایز جدیدی را برای این بازار درنظر گرفته است. البته پالاسید قرار است به مرور در دیگر بازارها نیز عرضه شود. اما مهمترین ویژگی این خودرو پیشرانه آن است که با بهره گرفتن از چرخه آتکینسون بهرهوری بالایی پیدا کرده است.
توان این موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر وی شکل در دور ۶۰۰۰ به ۲۹۱ اسببخار میرسد و گشتاور تقریبی آن ۳۵۵ نیوتنمتر است. تمام این توان از طریق گیربکس هشت سرعته به دیفرانسیل HTRAC تحویل داده میشود تا چهار چرخ را بگرداند.
ایکونا نوسلوس
خیلی سخت میتوان آمریکاییها را از مصرف نکردن سوختهای فسیلی متمایل کرد. اما استودیو طراحی ایتالیایی ایکونا این جرات را کرده است که پس از رونمایی طرح تمام برقی خود آن را به کالیفرنیا بیاورد تا دومین حضور نمایشگاهی نوسلوس در کشور یانکیها رقم بخورد.
ایکونا برای طراحی این خودرو از ۲۰ نفر متخصص در حوزههای معماری، مد و لباس، مهندس و حتی کارشناس صدا استفاده کرده است. البته در نهایت طراحی این خودرو در سه مرکز طراحی تورین، شانگهای و لسآنجلس انجام شده است. بنابراین احتمالا سومین حضور ایکونا در شانگهای چین رقم خواهد خورد. فضای داخلی این خودرو برای نمایش فناوری خودران طراحی شده است.
بایتون K-Byte
استارتآپ تولید خودروهای برقی بایتون حضور موفق در نمایشگاه شانگهای داشت، اما هدف آنها عرضه محصولشان در بازار چین نیست، بلکه هدفگذاری آنها برای بازارهای بزرگتری همچون ایالاتمتحده است.
نخستین طرح مفهومی آنها K-Byte نام داشته که قرار است طرح خودرو سدان اسپرتی که مفاهیم جدیدی را منتقل میکند. پس از لسآنجلس این خودرو قرار است هفته آینده در CES آسیا حضور داشته باشد.
از لحاظ ظاهری مهمترین نکته این خودرو جلوپنجره عجیبی است که از خطوط منقطعی تشکیل شده است. طراحان یان خودرو مدعی هستند که برای طراحی این بخش از طبیعت الهام گرفتهاند.
میتسوبیشی E-Evolution
تمرکز این روزهای میتسوبیشی همچون دیگر خودروسازان روی کراساوورهای و شاسیبلندها رفته است. گرچه هنوز آنها بازار تخصصی خود را که سدانهای هیجانانگیز بوده فراموش نکردهاند، اما حالا به نظر میرسد که قصد دارند این هیجان را به کراساوورهایی همچون اکلیپس کراس یا این مفهومی جدید منتقل کنند. این طرح مفهومی پس از گذراندن موتوشو توکیو در سال ۲۰۱۷ و خودنمایی در نمایشگاه ژنو امسال حالا چشمان آمریکاییها را به جمال خود روشن کرده است.
این خودرو قصد دارد که حداقل مفهایمی که در لنسر ایولشن وجود داشتند را در ارتفاع بالاتری عرضه کنند. البته بدون شک نکات طراحی به کار رفته در این خودرو از دیگر ژاپنیها قرض گرفته شده است.
تویوتا کانسپت TJ کروزر
در غرفه تویوتا نمایشگاه خودرو لسآنجلس امسال با وجود درخشیدن پریوس فیسلیفت شده و کرولا هیبرید چهار در، خودرو مفهومی وجود دارد که نظر خیلیها را به خود جلب کرده است. تیجی کروزر در واقع چیزی است در میان یک جعبه ابزار و وسیلهای برای لذت بردن از آفرود. اما به هر سوی این خودرو قرار است سگمنت جدیدی را در بین محصولات تویوتا ایجاد کند.
تویوتا عنوان کرده است که این خودرو را برای رانندگانی طراحی کرده است که سبک زندگی آنها به نحوی است که کار و تفریح آنها باید در حال حرکت انجام شود. به همین خاطر شاهد شاسی بلندی هستیم که فضای داخلی مناسبی را در اختیار میگذارد.
دوچرخه برقی فولکسواگن
با کوچکترین خودرو تجاری فولکسواگن آشنا شوید. این سه چرخ برقی قرار است که کارهای زیادی را انجام دهد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته فولکسواگن دوچرخه برقی را تولید کرده بود، اما در سال جاری نسخه جدیدی از این سهچرخ معرفی شده است که قابلیتهای آن دوبرابر شده است.
در حقیقت این سهچرخ پیش از این در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان (IAA) به نمایش گذاشته شده بود و توانسته بود نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. عمده کاربرد این دوچرخ کسبوکارهای کوچک و هتلهایی هستند که نیاز به تامین مواد اولیه به صورت سریع و چابک هستند. فضای باری این وسیله میتواند حداقل چند مایلی به راحتی وسایل مورد نیاز را منتقل کند.