موتورسیکلت پالس NS160 مدل 1397 دارم و حدود یک ماه است پس از روشن کردن آن، چراغموتور زردرنگ روی صفحهکیلومتر چهار مرتبه روشن و خاموش میشود. از سوی دیگر در زمانی که موتور گرم است، برای روشن کردن مجدد آن باید گاز زیادی بدهم. این درحالی است که چند روز قبل فیلترهوای موتورسیکلتم را تعویض کردم. همچنین عملکرد موتور در دورهای 3 تا 6 هزار خوب نیست. علت چیست؟
به گزارش «یدکی مارکتز»،از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم سوخترسانی انژکتوری برخوردار است، روشن شدن چراغچک آن هم بهصورت چهار مرتبه و چشمکزن میتواند ناشی از عدمکارکرد صحیح سیستم سوخترسانی موتورسیکلت باشد. درحقیقت در سیستم سوخترسانی مشکلی ایجاد شده یا در مسیر سوخت اشکالاتی بهوجود آمده است. برای حل مشکل نیز باید سیستم بررسی و ECU مجددا راهاندازی شود. از سوی دیگر درپاسخ بهبخش دوم سوال شما باید گفت اگر سنسورهایی همچون دمای موتور و دمای هوا معیوب شده باشد، چنین مشکلی را بهوجود میآورد و در دورهای پایین، موتور نامیزان کار میکند. برای رفع مشکل باید این دو سنسور تعویض شوند. اما اگر با تعویض سنسورها مشکل باز هم وجود داشته باشد، باید دو علت دیگر را بررسی کرد. 1- اگر ECU موتور معیوب شده باشد، میتواند در بهوجود آمدن این مشکل تاثیرگذار باشد. بنابراین باید ECU توسط تکنسین بررسی و پس از آن راهاندازی شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچهگاز موتورسیکلت شما با مشکل مواجه شده باشد، در بهوجود آمدن چنین مشکلی تاثیرگذار است. بنابراین برای پاک کردن خطای مربوطه باید ECU بهدستگاه عیبیاب متصل شود و سنسوری را که معیوب بوده تعویض کنید. 2- در موتورسیکلتهای انژکتوری پیچ تنظیم هوای ورودی تعبیه شده که این پیچ باید در حالت استاندارد قرار گیرد تا مشکل برطرف شود. اما این موضوع را فراموش نکنید که برای عیبیابی موتورسیکلتهایی که دارای سیستم سوخترسانی انژکتوری هستند و نیاز بهتعمیرات اصولی دارند، حتما باید بهنمایندگی مراجعه کنید. این موضوع سبب میشود عیبیابی و برطرف کردن اشکال بهصورت کاملا تخصصی صورت گیرد تا از تبعات جدی و خرابیهایی که میتواند بهعلت تعمیرات غیراصولی و عیبیابی نادرست باشد، جلوگیری و هزینههای کمتری بهصاحب وسیله نقلیه تحمیل شود.