
به گزارش «یدکی مارکتز»،بامو سری ۶ مدل ۶۵۰ یکی از معدود سدانهای فوقلوکس خودروساز باواریایی است که بدنه آن از ترکیب مدلهای کوپه و سدان خلق شده است و شمایلی فوقالعاده چشمنواز را در برابر دیدگان بهنمایش میگذارد. این سدان بزرگ و لاکچری آلمانی از سال ۱۳۹۱ بهبازار کشورمان راه پیدا کرد و درحال حاضر میتوان نمونههای دستدوم آن را در قالب مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بهمیزان نسبتا محدود در ایران مشاهده کرد. بامو ۶۵۰i در زمان عرضه اولیه خود بهبازار کشور، جزو گرانقیمتترین خودروهای موجود در ایران بهشمار میرفت و تنها افراد بسیار ثروتمند قادر بهخرید آن بودند. روزنامه «دنیایخودرو» قصد دارد بهسراغ سدان سری ۶ گرنکوپه رفته و مزایا و معــــایب آن را بررسی کند.
مزیت اول: پیشرانه پرقدرت و عملکرد پرشتاب در اینجا با یک سدان ۱۹۴۰ کیلوگرمی طرف هستیم که پیشرانه پرقدرت هشتسیلندر توربوشارژ را در دل خود جای داده است که بهواسطه آن میتواند ۴۵۰ اسببخار قدرت را با ۶۵۰ نیوتونمتر گشتاور در هم آمیزد و چرخهای محور عقب را با شدت هرچهتمامتر بهگردش درآورد. ثمره بهرهمندی از چنین نیروگاه پرتوانی، بهشتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیهای منتج شده و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت را مژده داده است. بنابراین باید بگوییم که یکی از سریعترین و چابکترین خودروهای حال حاضر کشور را باید در قالب بامو ۶۵۰i گرنکوپه جستوجو کرد.
مزیت دوم: هندلینگ و پایداری بسیار مطلوب بامو ۶۵۰ خودرویی بسیار مهیج برای رانندگی است و هنگامی که پشت فرمان این خودرو در حال مانور دادن هستید، احساس میکنید تمام وزن و حجم این سدان بزرگ در دستان شما قرار دارد و بهخوبی میتوانید آن را تحتکنترل خود درآورید. باید خاطرنشان کرد که حریفانی همچون مرســـــــدسبنز CLS از چنین عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند و این خودرو دقیقا همان هندلینگ و پایداری را بهشمــــــــا ارائه خواهد داد که از یک خـــــودرو اسپرت و لوکس آلمانی انتظار میرود.
مزیت سوم: امکانات گسترده و متنوع سری ۶ گرندکوپه بهعنوان یک سدان لوکس و اسپرت، درمدل ۶۵۰ تجهیزات نسبتا کاملی را در اختیار مشتریان قرار میدهد که از جمله شاخصترین آنها میتوان بهکروزکنترل تطبیقپذیر، انواع سامانههای کنترل کشش و پایداری، پنج حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند DDC، حسگرهای پارک، رادارهای هشدار نقطهکور و تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور و نوربالای اتوماتیک، چراغ چرخشی در سر پیچ، پدالشیفتر و گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۹ یا ۱۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین در شب، انواع کیسههوا، گرمکن و سردکن صندلیها، سانروف، مموری آینه و… اشاره کرد.
مزیت چهارم: ظاهر اغواگر محال است از کنار این خودرو بگذرید و هیبت جذاب بههمراه خطوط طراحی اغواگر آن توجه شما را بهخود جلب نکند. ظاهر این خودرو بهگونهای طراحی شده است که هم بتواند نظر مشتریان ثروتمند و لوکسپسند را بهخود جلب کند و هم قادر باشد نیازهای بصری جوانان را بهنحو مطلوب پاسخ دهد و ظاهری کاملا اسپرت را در معرض دید بگذارد. سبک طراحی کابین و کیفیت ادوات بهکارگرفتهشده در ساخت این بخش نیز کاملا رضایتبخش است و سطح بالا برآورد میشود.
مزیت پنجم: مصرف سوخت بسیار مقرونبهصرفه درحال حاضر بسیاری از تولیدات اقتصادی بازار کشورمان چیزی حدود هفت تا هشتونیم لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر را درون پیشرانههای چهارسیلندر تنفسطبیعی ۱.۶ تا ۱.۸ لیتری خود بهدیاکسیدکربن تبدیل میکنند. این درحالی است که بامو ۶۵۰ بهرغم بهرهمندی از یک پیشرانه حجیم ۴.۴ لیتری هشتسیلندر توربوشارژ، تنها حدود ۸.۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر میسوزاند و از نظر نسبت مصرف سوخت بهتوان خروجی، یکی از کممصرفترین خودروهای موجود در بازار کشور بهشمار میرود.
جمعبندی مدل ۶۵۰ گرندکوپه یکی از گرانبهاترین خودروهای حال حاضر کشور است که از لحاظ توان فنی، کیفیت ساخت و نمای ظاهری میتواند احتیاجات مشتریان ثروتمند را بهخوبی برآورده سازد. بنابراین اگر هزینههای نگهداری بالای این خودرو را درنظر نگیریم، باید گفت در اینجا با یکی از بهترین گزینههای فوقلاکچری درکلاس سدانهای لوکس مواجهیم که میتواند بهترین سواری و هیجان رانندگی را برای کاربران خود بهارمغان آورد.