
نژادیان: وقتی نظارت درست دولتی برای اثبات ادعاهای مونتاژکنندگان وجود ندارد، مردم باید خود مطالبهگری کنند.
به گزارش یدکی مارکتز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: وقتی یک چوب کبریت نمیشود از کشورهای مطرح در حوزه موتورسیکلت وارد کرد، چطور عدهای ادعای نمایندگی و واردات موتورسیکلتهای برند را دارند؟ آیا نمیشود موتورسیکلتی در چین تولید شود و بعد از یک دور دریایی و ثبت شرکت در ترکیه و دبی مبداء را تغییر داد؟ این سوالهایی است که صحت و سقم آن باید بررسی و راستیآزمایی شود.
مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: دستگاههای مرتبط با صنعت موتورسیکلت باید درج نام کشور سازنده را در اسناد و مدارک موتورسیکلتها و حتی بر روی قوای محرکه جدی بگیرند و ادعاهای اخذ نمایندگی و نام کشور سازنده را استعلام و راستی آزمایی کنند. همچنین باید بین کشور صاحب برند و کشور سازنده تفکیک قائل شد و در صورت واردات از کشورهای ثالث نام هر دو کشور و شرکتهای اصلی و مونتاژکننده آن در مدارک موتورسیکلت درج شود.
نژادیان افزود: شرکتها باید برندی را که از کشورهای ثالث وارد میکنند و یا تحت لیسانس است، بهطور صادقانه به خریداران و سازمانهای مرتبط اعلام کنند. زیرا، این حق مصرفکننده است که بداند موتورسیکلتی که با قیمتهای نجومی خرید میکند برای کجاست و آیا طی 10 سال آینده بامشکل تامین قطعه مواجه خواهد شد یا خیر؟
وی گفت: با توجه به این که دولت طی 8 سال گذشته در خصوص اخذ «گواهی فعالیت نمایندگی شرکت خارجی» و راستیآزمایی مدارک مونتاژکنندگان کوتاهی داشت، ازاینرو، یکی از کارهای مهم دولت جدید باید تعیین تکلیف این گواهی و روال دریافت آن باشد تا به اسم کشورهای صاحبنام در تولید موتورسیکلت حقی از مصرفکنندگان ضایع نشود. همچنین باید بررسی شود موتورسیکلتهایی که تا به امروز بهعنوان کشورهای معروف و شرکتهای برند فروخته شده است توسط کدام کشور و کدام کارخانهها ساخته شده و در صورت مشخص شدن عدم صداقت باید از طریق صدا و سیما فراخوان داده شود و هر چه سریعتر نسبت به جبران خسارت به خریداران اقدام شود.
برای مشاهده اخباری که مسئولان باید درباره «حقوق مصرفکنندگان» موتورسیکلت پیگیری کنند اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده خبرهای مربوط به «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» اینجا را کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:
مدير مسئول صنعت موتورسيكلت: ظلمهای وارد شده به مصرفكنندگان موتورسیکلت را پيگيرى خواهيم كرد
وضعیت صدور گواهی فعالیت نمایندگی خارجی در ایران چگونه است؟/ آیا استعلامها و تعهدهای کافی اخذ میشود؟
در نبود نظارت دقیق دستگاه ها، موتورسیکلت های چینی را به جای اروپایی و ژاپنی به مردم فروختند
واردات لوازم یدکی بهدلیل احتمال وجود قطعاتی با استفاده دوگانه یا کاربری نظامی، با چالش مواجه است
پایان پیام/
زودتر از دیگران از اخبار کارآفرینی باخبر شوید
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
یدکی مارکتز
برچسب هابرند برند خارجی برند موتورسیکلت تحریم تولید تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران حقوق شهروندی حقوق مصرف کنندگان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دولت دولت جدید صنعت موتورسیکلت ایران گواهی فعالیت نمایندگی خارجی محمدعلی نژادیان مطالبه گری موتور برند موتور سنگین موتورسیکلت من ساخت کجاست؟ مونتاژکنندگان موتورسیکلت ایران نظارت وزارت صمت