
به گزارش «یدکی مارکتز»،رینگهای سفارشی فیبرکربنی، با طراحی جذاب و وزن بسیار پایین خود پیش از این در هایپرکارهایی چون کونیگزگ دیده شده بودند. با این حال اکنون بنتلی با همکاری Bucci Composites، مجموعهای از رینگهای ۲۲ اینچی فیبرکربنی را برای بنتایگا آماده کرده است. این رینگها که از طریق بخش سفارشیسازی داخلی بنتلی یعنی مولینر ارائه میشوند، بزرگترین رینگهای کامپوزیتی جهان هستند که در یک خودرو تولید انبوه قرار میگیرند. استفاده از این رینگها باعث میشود در هر رینگ، ۶کیلوگرم و درمجموع ۲۴ کیلوگرم در وزن صرفهجویی شود. رینگهای فیبرکربنی در ابرخودروها باعث بهبود عملکرد هندلینگ و ترمز خواهند شد؛ البته این امر تنها با کاهش وزن به دست نمیآید زیرا میزان انعطاف این رینگها نسبتبه انواع آلیاژ آلومینیوم پایینتر بوده و کمتر در معرض از دست دادن کامبر هستند. این سختی به سایش اندک تایرها کمک میکند، همچنین با سختی بالا به حمایت بیشتر از لاستیکها پرداخته و پایداری خودرو را بیشتر خواهد کرد. البته بنتلی میگوید این رینگها باعث افزایش ایمنی میشوند. بدینمنظور آزمایشهای کنترل کیفی دقیقی روی آنها صورت میگیرد. این نخستین رینگ فیبرکربنی است که آزمایشهای TUV ازجمله تست تنش دومحوره، آزمایش ضربهشعاعی و جانبی برای شبیهسازی چالهها و سنگفرشها، تایرهای بیشاز حد باد شده و آزمایش گشتاور بیشاز حد را گذرانده است. حتی در این آزمایشها، عملکرد رینگهای فیبرکربنی در تست ضربه نسبت به رینگهای آلومینیومی هم بهتر بوده است. در ضربات بسیار خشن که باعث ترک رینگهای آلومینیومی میشود، باز هم عملکرد فیبر کربن بهتر است زیرا بافت رینگ بهتدریج جدا میشود و فرصت تصحیح فرمان بیشتری به راننده میدهد. هنوز قیمت این رینگهای زیبا و سبکوزن اعلام نشده اما طبق اعلام بنتلی، از اواخر سال جاری و از طریق مولینر میتوان این رینگها را سفارش داد. سایر قطعات فیبرکربنی بنتایگا هم شامل دیفیوزر، بالهها و اسپلیتر و اسکرتهای جانبی خواهند بود که میتوانند توسط مشتریان سفارش داده شوند. بنتلی برنامهای برای توسعه و افزایش سایز این رینگها به ابعاد بیشاز ۲۲اینچ ندارد و حقیقتا شاسیبلند دیگری نیز نیازی به استفاده از چنین سایزی با متریال فیبرکربن نمیبیند، بنابراین به نظر میرسد رکورد استفاده از بزرگترین رینگهای فیبرکربنی طی چند سال اخیر در اختیار بنتلی باقی بماند.