
به گزارش «یدکی مارکتز»،در گردهمایی این هفته مدیران بازرسی گروه خودروسازی سایپا ضمن تاکید بر فرآیندهای پیشگیرانه و تقدم موضوع رضایت مشتریان بر پیگیریهای بعدی، مقرر شد؛ برنامههای نظارتی با رویکرد دستیابی حداکثری به رضایت مشتریان، حفظ منافع ذینفعان و کمک به مدیران ارشد شرکتهای تابعه بهصورت ویژه تدوین شود و در دستور کار قرار بگیرد. سیدمحمدرضا موسویان، مدیر بازرسی گروه خودروسازی سایپا در این گردهمایی ضمن با ذکر نکات مهم انتظارات مدیریت ارشد، برنامه و سیاستهای حوزه بازرسی گروه سایپا را تشریح کرد و با راهگشا و روشنگر خواندن بیانات مقام معظم رهبری در جمع صنعتگران کشور اظهار کرد: «پس از طرح دغدغههای رهبر انقلاب، مدیرعامل گروه سایپا طی دستوری، بخشی از سیاستها و اهداف مورد انتظار برای اجرای فرمایشات رهبری را در حوزه نظارت ابلاغ کرد که براساس آن برنامهریزیهای نظارتی تدوین و اجرا خواهد شد.»
ارتقای رضایت عمومی از صنعت خودرو در همین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز از همان ابتدای آغاز به کار خود اعلام کرد: «تمام تلاش گروه سایپا، تحقق اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر خودروهای ناقص، تحقق برنامه تولید و افزایش آن، تحویل بهموقع به مشتریان و ارتقای رضایت عمومی از صنعت خودرو است.» محمدعلی تیموری در بخشی از گفتوگوی خود با قطعهسازان ضمن انتقاد از شرایط فعلی خدمات پس از فروش، گفت: «متاسفانه هزینه ارائه خدمات و حتی تامین قطعات مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش نسبت به بازار آزاد بیشتر است و در چنین شرایطی نباید انتظار داشت مشتریان تمایلی به استفاده از خدمات پس از فروش ما داشته باشند.» وی با اشاره به این موضوع که کمبود قطعات در سطح نمایندگیهای سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: «برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نقش کلیدی خواهد داشت و میتوان با تامین بهموقع، بهاندازه و باکیفیت قطعات، زمینههای افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.»
کاهش نارضایتی مشتریان با ارزیابیهای کیفی مجدد تیموری در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت نیز درخصوص افزایش کیفیت محصولات تولیدی اظهار کرد: «بهمنظور کاهش هرچه بیشتر مشکلات کیفی محصولاتی که بهصورت ناقص تولید شدهاند و در کف پارکینگها هستند، پس از تکمیل و قبل از تحویل به مشتری، آنها مورد ارزیابی کیفی مجدد قرار میدهیم.» وی همچنین با اشاره به ثبت بیشترین میزان تحویل خودرو به مشتریان طی هفتههای اخیر، از رکوردزنی سایپا در تحویل روزانه با تحویل حدود 2750 دستگاه خودرو در یک روز خبر داده و گفته بود: « تشکیل جلسه ویژه هیاتمدیره برای افزایش کیفیت و کاهش هزینهها بر همین اساس، پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره شرایط صنعت خودرو کشور و نارضایتی بهحق مردم از کیفیت خودروهای داخلی، هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با تشکیل جلسه فوقالعاده، تدوین و اجرای برنامههای راهبردی بهمنظور افزایش کیفیت و اصلاح قیمت محصولات این گروه خودروسازی را آغاز کرد. در این جلسه نیز مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه برنامه راهبردی این گروه خودروسازی در حد یک شعار باقی نخواهد ماند و با کمک مهندسان و متخصصان داخلی دنبال خواهد شد، تصریح کرد: «موضوع کیفیت یکی از چالشهای اساسی صنعت خودرو است که در این راستا نشستهای هدفمند و تخصصی با مجموعه تامینکنندگان قطعات خودرو خواهیم داشت تا نسبت به ارتقای کیفیت قطعات و محصولات نهایی، کارهای بزرگ و ماندگاری صورت گیرد و در نهایت خودروهایی به دست مردم برسد که باعث افتخار ملی و رضایت آنها شود.»
بخشودگی جرایم دیرکرد چکهای برگشتی مشتریان گروه خودروسازی سایپا همچنین در اقدامی دیگر در راستای همدلی و مساعدت با مشتریان خود و همزمان با چهلوسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد چکهای برگشتی مشتریان را به اجرا گذاشت. این گروه خودروسازی در راستای مساعدت با آن دسته از مشتریانی که موفق به پرداخت وجه چکهای خود در سررسید مقرر نشدهاند، نسبت به اعطای بخشودگی تاخیر تا سقف ۵۰ درصد در قالب طرح بخشودگی بهار تا بهار از تاریخ ۱۶بهمن تا پایان سال جاری اقدام کرد. بنا بر اعلام سایپا، آن دسته از مشتریانی که میخواهند از این خدمت ویژه بهرهمند شوند از سه طریق میتوانند پیگیریهای لازم را انجام دهند که شامل مراجعه حضوری به نمایندگیهای شرکت در سراسر کشور، مراجعه به سایت ایرانیکار برای پرداخت از طریق درگاه اینترنتی و ورود به سایت saipacustomer.iranecar.com است.