
در نیمه اول آمار فروش 514.767 (شامل تمام موتورسیکلتهای جدید، اسکوتر، ایتیوی و آریووی)رشد 19.4 درصدی در مقایسه با سال 2020 و رشد 33.8 درصدی در مقایسه با 2019 داشت که این یک ارتباط مستقیم با همهگیری کرونا دارد.
به گزارش یدکی مارکتز، در ایالات متحده، بازار دوچرخ از سالها قبل بهطور متوسط در حال کاهش بود. البته بخش پاوراسپرت به آرامی در حال رشد بود. در سال 2020، اثر همهگیری کرونا تقاضا برای وسایلنقلیه قدرتمند و آفرود را افزایش داد. اما حتی موتورسیکلتهای خیابانی و اسکوترها نیز مثبت بودند و سال را با رشد کامل 14درصد به پایان رساندند که بهترین سطح در دهه گذشته بود.
امسال بازار در سه ماهه اول (با رشد27 درصدی) و افزایش قابل توجهی شروع شد و همه بخشها به سرعت در حال رشد بودند. اما، در سه ماهه دوم سرعت کمتر شد. البته سرعت پایین فروش بهدلیل تقاضای کمتر نبود، بلکه با کمبود موجودی که توسط چندین تولیدکننده پیدا شد مرتبط بود. این کمبود بهطور کلی بهدلیل محدودیت در ظرفیت کارخانههای محلی است. با این حال، بهدلیل کندتر شدن سه ماهه دوم، آمار فروش در نیمه اول 2021 تعداد 514.767 بود.
هوندا با افزایش فروش 14.8 درصدی جلوتر از پولاریس و هارلی دیویدسون (+37.5٪) پیشتاز بازار است.
همه تولیدکنندگان از جمله کاواساکی، یاماها، سوزوکی، پیاجیو، تریومف، دوکاتی، هسکوارنا، کیتیام به سرعت در حال رشد هستند.
پایان پیام/
زودتر از دیگران از اخبار کارآفرینی باخبر شوید
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برچسب هاآمریکا ایالات متحده آمریکا تولیدکنندگان موتورسیکلت آمریکا صنعت موتورسیکلت آمریکا کرونا