به گزارش «یدکی مارکتز»،خیر؛ خودرو 207 یکی از محصولات پراستهلاک و پر نقص است و اغلب این خودرو با ضعف جانمایی قطعات روبهرو است. حتی موتور TU5 که برای آن در نظر گرفته شد با گاف در جانمایی مواجه است و اغلب تعمیرات آن را سخت میکند. از آنجا که محفظه موتور این خودرو کوچک است، جانمایی پیشرانه کرولا روی آن امکانپذیر نیست. در اینجا باید بهاین نکته اشاره کرد که یکی از اشتباهات رایج اغلب مالکان، قرار دادن یا تعویض موتور خودرو است و زمانی که یک خودرو طراحی میشود، تیمهای مختلف مهندسی و طراحی عوامل ایمنی، فنی و حرکتی را مورد بررسی قرار میدهند تا بیشترین انطباق را ایجاد کنند. اما زمانی که یک بخش خودرو را تغییر میدهید، عملکرد ایدهآل خودرو را مختل میکنید. بههمین دلیل معمولا توصیه میشود چنین اقدامی صورت نگیرد. همچنین خودرو رانا نیز دارای پیشرانه TU5 است و بنابراین باتوجه بهوزن اتاق و عوامل دیگر مانند طراحی شاسی خودرو، امکان نصب پیشرانههای دیگر روی آن وجود ندارد. از طرفی همانطور که تاکنون در چند شماره از روزنامه «دنیایخودرو» به این مساله پرداخته شد، نصب هر پیشرانهای روی خودرو دیگر غیراصولی و اشتباه است. زیرا هر پیشرانه متناسب با وزن، نوع طراحی بدنه و نوع دینامیک حرکتی خودرو طراحی شده است. بنابراین پیشرانههای هر کمپانی تنها برای محصولات همان کمپانی کماستهلاک خواهد بود و شاید تنها دلیل نصب موتور تویوتا روی پژو 207 یا 206 را کماستهلاک بودن پیشرانههای تویوتا بدانید. این درحالی است که همانطور که گفته شد، پیشرانههای تویوتا درصورتی که روی محصولات این کمپانی نصب شود، کماستهلاک است.